En gruppe brukere er sterkt interessert i å finne varer “på salg”.
Noen brukere går inn på nettstedet og er umiddelbart opptatt av å finne de nyeste tilbudene.
Andre, etter å ha utforsket nettstedets produkter en stund, bestemmer seg for å lete etter salgsvarer.
Uansett tilfelle, viser testing at det å ha en “Salg” eller “Tilbud” filterbasert-kategori er avgjørende for å hjelpe interesserte brukere med å finne salgsvarer raskt.
En viktig vurdering når du tilbyr en “Salg” filterbasert kategori, eller hvilken som helst filterbasert kategori, er å avgjøre på hvilket nivå i hierarkiet filterbasert kategori skal implementeres.
For eksempel, hvis du vil tilby brukere en “Salg” filterbasert-kategori, skal denne vises på øverste nivå, sammen med andre hovedkategorier (f.eks. “Herre”, “Dame”, “Salg”), eller skal den være plassert i relevant underkategori (f.eks. “Herre” > “Bukser” > “Jeans” > “Chinos” > “Salg”)?

Det er viktig at “Salg” listen teknisk implementeres som en filterbasert kategori for å unngå at en gruppe brukere forveksler “Salg”-listen med den komplette produktlisten.
Dette betyr imidlertid ikke at veien til “Salg”-listen ikke kan se ut som en vanlig kategori for sluttbrukere, ved siden av de andre hovedproduktkategoriene.
Vurder å bruke Hotjar, Google Analytics og A/B-testing for å forbedre resultatene i “Salg” eller “Tilbud” filterbaserte kategorier.
Ved å implementere Hotjar og Google Analytics kan du samle verdifull innsikt om brukernes atferd og interaksjoner når de utforsker salgsvarene. Du kan analysere brukerdata for å identifisere eventuelle utfordringer eller friksjonspunkter som brukerne opplever når de navigerer i kategorien.
Med A/B-testing kan du eksperimentere med ulike presentasjoner av “Salg” eller “Tilbud” kategorien for å finne den mest effektive måten å vise den på. Du kan teste forskjellige plasseringer, navigasjonsstiler eller visuelle presentasjoner for å se hvilken variant som gir best resultat i form av konverteringer og brukerengasjement.
Ta i bruk Hotjar, Google Analytics og A/B-testing for å få dyp innsikt i brukeratferd, forbedre konverteringsraten og skape en sømløs opplevelse for brukerne når de utforsker “Salg” eller “Tilbud” kategorien på nettstedet ditt.
Ved å bruke disse verktøyene kan du kontinuerlig optimalisere og forbedre brukeropplevelsen i “Salg” eller “Tilbud” kategorien. Du kan identifisere hvilke filtre og navigasjonsmuligheter som er mest nyttige for brukerne, og dermed gjøre det enklere for dem å finne og kjøpe salgsvarer.
Hotjar: https://www.hotjar.com/ Google Analytics: https://analytics.google.com/